Stressmanagement met hartcoherentie: uw lichaam altijd onder controle

Juist en alert reageren in stresssituaties? Dat doet u door stressmanagement. Leer hoe u met hartcoherentie altijd de controle over uw lichaam behoudt.

Een hoogoplopende discussie met uw collega. Een klant die tegen u uitvaart. Een conflict met een patiënt. Het zijn maar enkele situaties waarin u uw hart voelt bonzen en uw stressniveau voelt stijgen. Rustig blijven en uw emoties onder controle houden is dan de boodschap. Want wanneer u emotioneel overstuur bent, hebt u geen toegang meer tot de hersenfunctie die uw communicatie regelt. Het gevolg? U reageert in stressmomenten: niet, of overdreven of agressief.

Altijd helder denken

Met stressmanagement via hartcoherentie brengt u uzelf met bewuste ademhaling- en denktechnieken tot rust. Zo vermijdt u dat uw emoties te hoog oplopen. U blijft in stresssituaties helder denken, alert reageren en communiceren. Kortom: u houdt grip op uzelf en de situatie.

Voor het te laat is

Hartcoherentie is een vorm van stressmanagement die u ook preventief kunt toepassen. Herkent u een stressfactor of stresssituatie? Dan vermijdt u met deze stressmanagementtechniek dat uw hartslag onregelmatig wordt. U blijft rustig en kalm. Kortom: dankzij hartcoherentie staat u nooit meer onder hoogspanning.

Hartcoherentie is een stressreducerende techniek. Die is:

  • gemakkelijk;
  • in stressvolle situaties eenvoudig toepasbaar;
  • snel en onmiddellijk efficiënt;
  • voor iedereen geschikt.

Meetbaar stressmanagement: biofeedback

Bevindt u zich in een stresssituatie? Dat brengt verschillende fysieke reacties teweeg in uw lichaam, zoals hartritmeveranderingen. Die reacties zijn zichtbaar met biofeedbackapparatuur. U ziet dus welk effect een bepaalde stressfactor op u heeft. Anders gezegd: met biofeedback meet u uw stressniveau. En meten is weten. U kunt met hartcoherentie dus snel ingrijpen en uw fysieke reacties veranderen, wanneer u ziet dat uw stressniveau stijgt. Dankzij biofeedback ziet u ook zwart op wit het effect van uw ademhaling- en denktechnieken op uw stress. Leert u deze technieken automatisch toepassen? Dan vindt u altijd innerlijke rust en krijgt stress bij u geen kans meer.

Wilt u aan stressmanagement doen en hebt u interesse voor hartcoherentie?
Neem dan contact met ons op.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.